Načrt za potovanje v Oman

Nizwa

Tokrat izjemoma načrt za potovanje nisem sestavil sam, ker sva se v Oman odpravila v režiji agencije Samsara. Preberite si, kako smo preživeli čudovitih in z avanturami nabitih 12 dni potovanja v Oman. Spodaj lahko vidite načrt naše poti. Potovali smo v smeri urinega kazalca.

Načrt za Oman. Načrt poti, ki smo jo v 11ih dneh potovanja v Oman prevozili s terenskimi vozili.
Načrt potovanja v Oman

Potovanje v Oman 1.dan: Kranj – Muškat

Potovanje sva začela v Zagrebu, od koder sva preko Dohe z letalsko družbo Qatar Airways priletela v Muškat. Tam naju je pričakalo novo in moderno letališče. Navdušena sva bila nad slikami lepot Omana, ter delčki omanske narave postavljenimi na hodniku letališča, na poti do najine prtljage. Po načrtu sva se nastanila v hotelu Riyam, kjer so naju že čakali sopotniki in naša terenska vozila. V Oman sva prispela z enodnevnim zamikom glede na ostale sopotnike. Komaj sva čakala, da se najino potovanje po Omanu začne.

Načrt za Oman. Veselje ob prihodu v Oman. Letališče v Muškatu je čisto novo in izredno lepo opremljeno. Komaj čakava, da se najino potovanje prične.
Letališče v Muškatu

Potovanje v Oman 2.dan: Muškat – Sur

Z najetimi terenci 4×4 smo se odpeljali skozi Muškat do največje in najrazkošnejše mošeje v Omanu z imenom Grand Mosque of Sultan Qaboos. Ponaša se z drugim največjim lestencem na svetu, ki je sestavljen iz kristalov Swarovski in drugim največjim tepihom na svetu. Videli smo tudi drevo iz katerega izdelujejo kadilo in eterična olja Frankincense. Zaradi ugodnejše klime rastejo bolj na jugu države, na severu pa so prava redkost.

Luknja Bimmah

Ogledali smo si tudi park, ki se imenuje Bimmah sink hole. Luknja je nastala, ko se je zemlja nad votlinami (kjer se je pretakala podtalnica) udrla in nastal je naravni bazen, v kateri mešata podtalniška sladka voda iz gora in slana voda iz nekaj sto metrov oddaljenega morja. Njena temperatura se giblje okoli 25 stopinj, kar pomeni da je več kot primerna za kopanje. Žal, pa so zaradi krušljivosti kamenja pred časom prepovedali skakanje iz pečin, zaradi česar se morate do vode spustiti po stopnicah. Globina vode se ob oddaljenem robu bazena poglobi tudi do 22m!

Lep in vroč dan smo izkoristili tudi za kopanje v morju. Zavili smo iz glavne ceste proti Sur-u in se po nekaj kilometrih makadamske ceste pripeljali na mirno plažo, kjer smo lahko uživali v toplem morju.

Wadi Shab

Naslednja postaja je bil Wadi Shab, po mojem okusu najlepši vadi (tj.rečna soteska), ki smo si ga ogledali v Omanu. Po približno 45 minutah hoje smo prišli do konca peš poti, kjer se je večina ljudi tudi okopala. Nekateri pa smo pot nadaljevali po vodi, vse do navideznega “konca”, kjer se v skali skriva ozek prehod. Po približno šestih metrih za glavo širokega prehoda, smo priplavali v krasno skalno dvorano s slapom, ki je resnično vredna ogleda. Avanturisti pa smo splezali še po vrvi do vrha slapu, kjer se pot kmalu zatem dokončno zapre. Pot nazaj smo nato ubrali po desni (da se nismo vračali po slapu), kjer smo morali biti zelo previdni zaradi izjemno drsečih mokrih skal in mini kanjoning zaključili z nekaj metrskim skokom v vodo.

Hrana v Omanu

Po dolgem in pestrem dnevu smo prišli v Sur, se nastanili v hotelu in po kratkem počitku odšli na večerjo v center mesta. Restavracije ne vlagajo veliko v svoj izgled, veliko jih spominja na preprost fast food, ampak hrana je dobra. Mesna ponudba se v večini giblje med piščancem (na žaru, s česnom, ingverjem, …), ovco ali morskimi sadeži. Priloge pa so večinoma (rahlo) pikanten basmati riž (pogosto kuhan s cimetom, klinčki in rozinami – zelo okusno!), pomfri ali njihov Naan kruh, ki je nekakšna mešanica med palačinko, kruhom in tortilijo (nima izrazitega okusa). Hrana je torej mešanica med tajsko, indijsko in ameriško (fast food) kuhinjo.

Potovanje v Oman 3.dan: Sur – puščava Wahiba

Zgodaj zjutraj (odhod iz hotela ob 3.30h) smo se odpravili iz hotela proti želvjemu rezervatu, da bi ujeli voden ogled plaže (5.00h), kjer želve ležejo svoja jajca. Na žalost odraslih želv nismo videli (glavna sezona sta junij in julij), smo pa zato “pospremili” dve mali želvici, ki sta se ravnokar prikopali na površje, do njunega prvega stika z morjem. Sledil je veličasten sončni vzhod in pot nazaj v smeri Sur-a, kjer smo si ogledali ribjo tržnico in tradicionalno ladjedelnico, kjer še danes ročno izdelujejo ladje. Ustavili smo se tudi v drugem prekrasnem vadiju, Wadi Bani Khalid, ki ga sestavlja več čudovitih korit in tolmunov s smaragdno zeleno vodo. Proti koncu soteske smo se po vseh štirih spustili v soparno jamo, kjer smo opazovali speče netopirje in prisluhnili zvokom podtalne reke.

Pot nadaljujemo do kraja Bidiyah, kjer vstopimo v puščavo Wahiba. Približno po eni uri vožnje po puščavi smo se ustavili in posneli svoje prve “puščavske fotografije” v idealni zlati večerni svetlobi – nastale so fantastične fotke sipin. Nato pa še pred nočjo prvič postavili šotore, zakurili taborni ogenj za večerjo in se spoznali z beduinom Abdulahom, ki je bil naš vodič skozi puščavo.

Potovanje v Oman 4.dan: puščava Wahiba – Bela puščava

Po zajtrku smo se povzpeli na bližnjo sipino, kjer smo si ogledali redek pojav sončevega mrka (imeli smo pravo srečo, da je do tega pojava prišlo ravno v času, ko sva obiskala Oman). Nato smo se spoznali z Abdulahovo družino, ki nas je velikodušno sprejela v svoj puščavski dom. Kar nekaj ur smo se nato vozili, da smo prečili celo puščavo in iz nje izstopili v kraju Ghalat. Vožnjo smo od tam nadaljevali po asfaltni cesti, vse do obmorskega kraja Al Khaluf, kjer smo prvič izkusili vožnjo s terenci po dolgi, peščeni plaži in nato vstopili v Belo puščavo, kjer smo si postavili kamp med belimi sipinami.

Načrt za Oman. Jutranja panorama iz sipine v puščavi Wahiba in opazovanje sončnega mrka.
Jutranja panorama iz sipine v puščavi Wahiba

Potovanje v Oman 5.dan: Bela puščava

Božični dan smo preživeli v Beli puščavi, s Taro sva se cel dopoldan sprehajala po neskončnih sipinah, ustvarjala fotke in uživala v lepoti kontrastnih barv puščave. Sipine z ene strani mejijo na dolgo belo peščeno plažo, kjer sva se kopala in nabirala majhne, živo roza školjke. Nato pa sva se vrnila v kamp, kjer so naju že pričakali s kosilom in posebnim božičnim presenečenjem – slovenskimi puščavskimi štruklji! Druženje se je nadaljevalo v večer, ki se je na koncu izkazal kot najbolj povezovalen in družaben dogodek celega potovanja.

Načrt za Oman. Trenutek, ko smo prispeli v Belo puščavo in hiteli z postavljanjem šotora, skoraj pa nam je pobegnil veličasten sončni zahod.
Sončni zahod v Beli puščavi

Potovanje v Oman 6.dan: Bela puščava – Nizwa

Ta dan je bi namenjen predvsem vožnji in premiku v notranjost Omana. Najprej smo se odpeljali do najjužnejše točke našega potovanja, do neneavadnih skalnih struktur v Rock gardnu pri mestu Duqm, potem pa je sledila vožnja na sever do prestolnice notranjega dela Omana – Nizwe. Ta dan smo prevozili skoraj 600km. Po desetih urah vožnje smo se nastanili v hotelu Dream House Apartments v predmestju Nizwe.

Potovanje v Oman 7.dan: Nizwa – Nizwa

Zjutraj smo se odpeljali v stari del Nizwe, kjer smo se sprehodili čez tržnico in ustavili v glavni trgovini z dateljni in izdelki iz datljev. Poskusili smo praktično karkoli smo želeli (več vrst dateljnov, marmelad, meda,…) in , seveda, kupili dateljne za domov. Sledil je sprehod čez Souq, njihovo ime za tržnico, in ogled trdnjave v Nizwi. Gre za rekonstrukcijo mogočne starodavne trdnjave (ki danes služi kot muzej), v katerem se hitro vživiš v občutek, kako je potekalo življenje nekoč (kot kmet, rokodelec, vojak, učenjaki vernik, sultan, …). Na vrtu pa je bilo celo možno jahati kamelo – kar tudi sem :).

Sledila je vožnja do trdnjave v Bahli (ki smo si jo ogledali samo od zunaj, saj jo od znotraj prenavljajo) in trdnjave v Jabreenu, ki je bolj kot trdnjava, sultanu služila kot poletna rezidenca. Nadaljevali smo vožnjo v smeri mesta Al Ayin, kjer smo si še tik pred sončnim zahodom ogledali čebelnjakom podobne “hiške” iz zloženih kamnov. Domnevno naj bi služile kot grobnice, ki so danes pod Unescovo zaščito in naj bi izhajale iz bronaste dobe. Okoliške gore (še posebej mogočen “Glavnik”) in zelena pokrajina so res nekaj posebnega.

Potovanje v Oman 8.dan: Nizwa – Jabel Shams

Prva postojanka je bila Misfat Al Abriyyin, idilična gorska vasica, katera lahko v zadnjih letih ponudi nočitev v butičnih hotelčkih. Le-ti so nastali iz prenovljenih zapuščenih domov ljudi, ki so se odselili v mesta. V enem od njih smo na terasi spili pristno omansko kavo (iz kavnih lupin, z dodatkom kličnkov in kardamoma) in jedli njihove okusne dateljne. Nato je sledil povratek v dolino in ponovni vzpon do kanjona Wadi Ghul pod goro Jabel Shams (sončeva gora), najvišjo goro Omana z 3009 m nadmorske višine. Pogled iz vrha v kanjona je resnično spektakularen, ker je višina res strašnih 1000m.

Načrt za Oman
Misfat Al Abriyyin

Privoščili smo si 3 urni balkonski sprehod nad kanjonom, ki vodi vse do njegova konca, kjer je bila nekoč med skalami pastirska vasica. Za kampiranje smo izbrali plato pod goro Jabel Shams na višini približno 2000 m nadmorske višine, kar je bila kar drzna poteza, saj je ponoči temperatura padla na okoli nič stopinj Celzija.

Jabel Shams

Načrt za Oman 9.dan: Jabel Shams – Balad Sayt – kanjon Little Snake

Po mrzli noči smo se pogreli s čajem in kavo in se spustili nazaj v dolino. Po nakupih v trgovini smo se dvignili na prelaz visok 2000, kjer se je asfaltna cesta končala. Od tu naprej nas je čez vse vzpone in spuste po gorovju Hajar vodila makadamska cesta. Le-ta je bila v nekaj delih v zelo slabem stanju, večinoma pa zelo strma in ozka. Po kakšni uri vožnje smo se pripeljali do neverjetno lepe vasice Balad Sayt.

Sledilo je še nekaj vratolomnih vzponov, spustov in vožnje po prepadnih cestah, nakar smo prišli v kanjon Little Snake (majhna kača), ki je dobil ime po svoji ožini in zavitosti. Tukaj smo našli izredno lep kamping prostor ob vodi, zakurili taborni ogenj in na njem pripravili božansko silvestrsko večerjo. Družili smo se in si nazdravili za novo leto.

Načrt za Oman 10.dan: Gorovje Hajar – Operna hiša v Muškatu

Po kratki vožnji po makadamu smo bili že nazaj na asfaltni cesti, s katero smo kmalu izstopili iz gorovja Hajar. Na poti proti Muškatu smo si še ogledali trdnjavo v Nakhlu (samo od zunaj). V Muškatu smo obiskali tudi slavno operno hišo, ki je edina v arabskem svetu. Je zelo razkošna in arhitekturno dovršena stavba, obenem pa čudo tehnike in modernizacije v smislu akustike in udobja za goste.

Za zaključek potovanja smo si privoščili še zelo razkošno večerjo v ribji restavraciji na Cornicheu (njihova promenada). Prespali smo tako kot prvi dan v Riyam hotelu.

Načrt za Oman 11.dan: Muškat

Za zadnji dan ppotovanja je ostal še ogled ogled Muškata. Obiskala sva trdnjavo Matrah Fort, se vzpela na okoliške gore Riyam (enourni vzpon). Sprehodila sva se po četrti, kjer so vsi najlepši vladni objekti, vključno z sultanovo palačo, lepimi mošejami in trdnjavo. V parku ob morju Kalbuh sva počivala, jedla kosilo in se kopala v morju. Sprehodila sva se tudi po mestni promenadi Cornichu in nakupovala spominke in večerjala na Souqu (njihovi največji tržnici). Zvečer sva se s taksijem podala na letališče.

Načrt za Oman 12.dan Muškat – Kranj

Sledil je let iz Muškata, preko Dohe, nazaj v Zagreb in povratek v Slovenijo, kjer se je najino potovanje zaključilo. Kmalu pa bova že pričela s pripravo načrta za naslednje potovanje na Islandijo.

Zaključek in ocena za načrt potovanja v Oman

Odločitev, da greva na to potovanje z agencijo je bila zelo dobra, saj je bil njihov načrt za potovanje dobro pripravljen. Dobila sva veliko informacij iz prve roke, saj je vodička zelo dobro podkovana z znanjem o arabskem svetu in Omanu. Poleg tega sva z agencijo dobila kamping opremo, kar nam je omogočilo doživeti Oman v polnem smislu. Mislim, da ni bolj pristnega doživetja Omana, kot je kampiranje v puščavi in v gorah.

Avantura pa je bila popolna zaradi tega, ker sem lahko vozil terensko vozilo po puščavi in po strmih gorskih cestah. Obenem sem bil brez skrbi, da bi se kje izgubil, ostal brez bencina ali se zakopal v pesku. Morebiti bi izpustil le ogled ribje tržnice in ladjedelnice v Suru. Če bi sam delal načrt za potovanje bi si prihranil 200km vožnje s terenci do Duqma in izpustil ogled skalnih struktur v Rock gardnu.